Op deze blog komen allerlei weetjes, links, boeken, filmpjes, lessen, powerpoints, werkblaadjes, oefeningen, over hoe u in de klas meer met de ict kan werken, kan lesgeven. Deze blog is gemaakt als jaaropdracht voor ICT. Door deze blog wordt mijn ict-vaardigheid getest. Uiteraard zal er nog veel meer informatie bestaan die ik nog niet gevonden heb. Maar dan kan je mij steeds contacteren en dan kan ik die erbij zetten.

maandag 2 juni 2008

WOII op de ppt

Deze powerpoint heb ik gemaakt als taak voor WOT rond de module diversiteit, maar ik heb hem ook nog eens gebruikt bij een les in zesde.
De les ging rond 8 mei de bevrijdingsdag. De klas ging dan naar de herdenkingsviering. A.d.h.v. deze powerpoint en enkele filmpjes van WOII werden de lln geboeid rond dit onderwerp.

De filmpjes:
http://www.schooltv.nl/beeldbank/zoekresultaten?o=1539780&gr=po

Filmpje 1 Hoe kwam Hitler aan de macht?
Filmpje 2 De opkomst van Hitler
Filmpje 3 Hitler aan de macht.
Filmpje 4 Onderduiken


Geen opmerkingen: